Vandaag is de Vitaliteitsweek van start gegaan! Grip op vitaliteit is relevanter dan ooit om medewerkers duurzaam inzetbaar te maken en te houden. USG Restart richt zich daarom vooral ook op preventie. Maar wat doen wij zelf aan vitaliteit? We spraken met USG Restart directeur Saskia Timmermans over het belang van vitaliteit en het thema zelfbewustzijn.
Saskia vertelt: ‘’Als directeur van dit mooie bedrijf vind ik het belangrijk dat wij goed luisteren en oog hebben voor onze medewerkers. Het stimuleren van vitaliteit, bieden van persoonlijke aandacht en het in de kracht zetten van onze collega’s zijn belangrijke aandachtspunten. Ik ben ervan overtuigd dat dit de ingrediënten zijn om samen succesvol te blijven en mooie resultaten neer te zetten.
Als directie en management zetten wij vitaliteit breed op de agenda. Zelfregie en zelfbewustzijn spelen hierin een belangrijke rol. Om collega’s hierbij te ondersteunen kennen we bijvoorbeeld binnen RGF Staffing, ons moederbedrijf, het Energy platform, met tools en tips om zelf met je vitaliteit aan de slag te gaan. Binnen USG Restart maken we daarnaast ook gebruik van de kennis en kunde van onze eigen collega’s. Door middel van kennissessies, interne workshops en trainingen inspireren en stimuleren we elkaar om met dit thema aan de slag te gaan en te blijven.
Ook werkgeluk is een belangrijk onderdeel van vitaliteit binnen onze organisatie. Ik ben dan ook enorm trots op de hoge Medewerkerstevredenheidscore, een dikke 8, binnen USG Restart. Hieruit komt naar voren dat we trots zijn op ons merk, het werk dat we doen en dat we samen de juiste koers zijn ingeslagen. Tegelijkertijd helpen de uitkomsten ons om de puntjes op de i te zetten daar waar nodig. Zo zien we momenteel bijvoorbeeld uitdagingen op het gebied van ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden. Hier zetten we dan ook vol op in door talentreviews en te kijken naar doorgroeimogelijkheden of taakverbreding.’’
Tot slot heeft Saskia nog een persoonlijke tip: “Neem de tijd om tussen alle drukke werkzaamheden door ook aan zelfreflectie te doen. Houd jezelf een spiegel voor en haal ook vooral feedback op bij de mensen uit je omgeving. Durf jezelf kwetsbaar op te stellen en sta open voor adviezen. Zo zei onze salesmanager Niels Schoterman onlangs nog tegen mij: “Niet kiezen is verliezen”. Een tip die ik graag ter harte neem in deze roerige tijden vol kansen & uitdagingen.”